Programe și strategii

  • Asigurarea realizării unei baze de date coerente, permanent actualizate. In acest sens, Direcţia judeţeană de evidenţă a persoanelor Arad în colaborare cu Biroul Judeţean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor colaborează pentru corijarea neregulilor din bazele de date.
  • Specializarea personalului nou angajat la  serviciile publice comunitare locale care să realizeze o actualizare corectă a bazelor de date, o deservire promptă şi civilizată a cetăţenilor.  
  • Sporirea vigilenţei lucrătorilor de evidenţă a persoanelor la eliberarea actelor de identitate cu  substituire de persoană, contrafacere, falsuri de cărţi de identitate.
  • Monitorizarea respectării cu stricteţe a prevederilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date având în vedere importanţa bazei de date judeţene şi centrale ca avere a ţării, fiind strategică şi care stă la temelia celorlalte sisteme informatice. 
  • Continuarea activităţilor de identificare şi depistare  a persoanelor a căror naştere nu este înregistrată şi promovarea în instanţă a acţiunilor de înregistrare tardivă.
  • Continuarea acţiunilor în teren privind identificarea şi punerea în legalitate a persoanelor care nu au solicitat eliberarea actului de identitate în termenul prevăzut de lege.
  • Continuarea acţiunii de informatizare a activităţii de stare civilă la primăriile din judeţ.
  • Rezolvarea în continuare a problematicii romilor pe linia punerii în legalitate cu acte de stare civilă şi acte de identitate.