Eliberarea actului de identitate la schimbarea denumirii străzii sau a renumerotării imobilelor

DOCUMENTE NECESARE:

cererea pentru eliberarea actului de identitate;

actul de identitate;

certificatul de naştere, original şi copie;

certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie;

certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/ irevocabilă, după caz, original şi copie;

extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie; extrasul de carte funciară trebuie să fie obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii;

documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate.

Declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din ţară ori în faţa poliţistului din structurile teritoriale ale Poliţiei Române şi, cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autorităţile străine competente. În acest ultim caz, declaraţia de primire în spaţiu va fi prezentată tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare.

Începând cu data de 01.08.2025, cererile pentru eliberarea CEI se preiau și se soluționează de către orice SPCEP din România, indiferent de locul de domiciliu al solicitantului. C.E.I. poate fi ridicată de la nivelul oricărui SPCEP în funcție de opțiunea solicitantului exprimată la momentul depunerii cererii, situație în care termenul de eliberare se prelungește cu 10 zile lucrătoare față de cel  stabilit la nivelul SPCEP la care cererea a fost depusă.