Serviciul stare civilă

  • îndrumă şi controlează conform metodologiei pentru aplicarea unitară a dispoziţiilor Legii nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, aprobată prin HG nr. 64/2011, întreaga activitate de stare civilă a judeţului;
  • efectuează controale tematice, precum şi verificări periodice privind gestiunea certificatelor de stare civilă la oficiile de stare civilă de pe raza judeţului;
  • întocmeşte situaţiile statistice periodice, analizele semestriale privind volumul activităţii de stare civilă din cadrul judeţului, precum şi orice alte situaţii solicitate de către DEPABD;
  • asigură prezenţa unui reprezentant la predarea-primirea gestiunii de stare civilă, la schimbarea din funcţie a ofiţerilor de stare civilă sau când, din diferite motive, ofiţerul de stare civilă trebuie înlocuit pe o perioadă mai mare de 30 zile;
  • emite avize în vederea transcrierii în registrele de stare civilă româneşti a certificatelor de stare civilă emise de către autorităţile străine;
  • avizează cererile de reconstituire şi întocmire ulterioară a actelor de stare civilă;
  • verifică modul de întocmire de către oficiile de stare civilă din cadrul primăriilor a dosarelor privind schimbările de nume pe cale administrativă şi întocmeşte referate în vederea aprobării sau respingerii acestora;
  • preia cererile şi efectuează verificările ce se impun în vederea obţinerii CNP pentru persoanele plecate în străinătate;
  • efectuează verificări şi întocmeşte referatul în dosarele ce privesc rectificarea actelor de stare civilă;
  • efectuează  în actele de stare civilă, exemplarul II, modificări în statutul civil al Persoanei;
  • înaintează spre aprobare la DEPABD- Bucureşti raporturile privind înregistrările tardive;
  • întocmeşte referate pentru acordarea dispensei de vârstă şi grad de rudenie în vederea căsătoriei.

Începând cu data de 01.08.2025, cererile pentru eliberarea CEI se preiau și se soluționează de către orice SPCEP din România, indiferent de locul de domiciliu al solicitantului. C.E.I. poate fi ridicată de la nivelul oricărui SPCEP în funcție de opțiunea solicitantului exprimată la momentul depunerii cererii, situație în care termenul de eliberare se prelungește cu 10 zile lucrătoare față de cel  stabilit la nivelul SPCEP la care cererea a fost depusă.